NKC/SundayNoise: DEFIBRILLATOR – Sebastian Smolyn ch, Artur Smolyn ch, Emilio Berne ita & BRGS (Jaka Berger solo izvedba Treatise)
14
Feb
2016

NKC/SundayNoise: DEFIBRILLATOR – Sebastian Smolyn ch, Artur Smolyn ch, Emilio Berne ita & BRGS (Jaka Berger solo izvedba Treatise)

  • Kraj:Bistrica ob Sotli, Slovenija
  • Lokacija:Klub Metulj
  • Kdaj:20:00

Duet bratov Smolyn, ki ustvarjata na področju eksperimentalne glasbe, trenutno deluje na švicarski glasbeni sceni kjer se redno povezujeta z glasbeniki iz različnih raziskovalnih področij. Tako sta tokrat k sodelovanju njunega projekta/benda Defibrillator povabila bobnarja Emilia Berne-a iz Milana, ki je v Klubu Metulj že nastopal v sklopu projekta Multiversal lansko jesen. Multiversal je v te kraje zajadral po zaslugi Jake Bergerja, ki bo tokrat otvoril večer z odlično izvedbo štirih strani (46,3,84,115) kompozicije Treatise angleškega posebneža Corneliusa Cardewa.

 

logosw

deff

brgsss

 

DEFIBRILLATOR

Sebastian Smolyn: e-trombone
Artur Smolyn: electronics
Emilio Berne: drums

Sebastian Smolyn (e-trombone) and Artur Smolyn (electronics) are Defibrillator. They have committed themselves to improvised music and do enthralling performances full of energy. They have been educated in classical music in conservatories in Germany, France and Switzerland. They have played in numerous well-known orchestras and ensembles. Their experience is the matrix for a kind of music that follows its own rules, that makes use freely of what it needs. The music is pushed by two musicians who engage in everything that serves the organic thriving of their sound. They unfold their own acoustic vocabulary in a very convincing way. After the show you want to try to find out what their possible influences are and you will find New Music, Free Jazz, Noise and Hardcore in its many different shapes. There are familiar rhythmic patterns, harmonies and tonal references, which are broken and altered. The beat comes and goes, is dominant at times or gets pushed away by soundscapes and spherical sounds. When the Smolyn brothers meet it is a meeting of electronics and e-trombone on an equal level. Since they can trust each other blindly, they can also challenge each other and push their boundaries.
The Smolyn Brothers played several concerts together with Peter Brötzmann, Oliver Steidle, Daniel Buess, Olaf Rupp, Maxime Hänsenberger and others.
For this project the Smolyn brothers have invited the excellent hardcore jazz drummer, composer and improviser Emilio Berne.
(Text: Matthias Kogon)

www.sebastiansmolyn.com
www.artursmolyn.com

https://www.youtube.com/watch?v=jK2Wsc8np20 (live at Culture Night Lublin)

DEFIBRILLATOR & PETER BRÖTZMANN
https://www.youtube.com/watch?v=vksCL_GAmwk (live in Wroclaw)
https://www.youtube.com/watch?v=TwW1mA2ff5s (Studio Krakow)

DEFIBRILLATOR & MAZZOLL
https://www.youtube.com/watch?v=em3h-mrt0O0 (live in Berlin)

 

 

JAKA BERGER solo izvedba Treatise by Cornelius Cardew

Kompozicija Treatise pokojnega britanskega skladatelja Corneliusa Cardewa je že v letih svojega nastanka (med leti 1963 in 1967) pomenila in vzpostavila zarezo v polju sodobne (klasične) glasbe, zarezo, iz katere veje vsa intenzivnost njene izpovednosti. Čeprav jo lahko umeščamo v modernistično in avantgardistično zvočno dediščino povojne generacije skladateljev, med evropsko vejo sodobne glasbe in ameriško vejo eksperimentalne glasbe, je njeno izrazno polje širše od konceptov aleatorike, odprtih kompozicij in eksperimentov na ravni notacij (grafične notacije, prozne notacije, …). Z njo se je Cardew rigorozno vpel v tradicijo sodobne filozofske misli (še posebej Wittgensteinovega dela Logično filozofski traktat), v simboliko notacije same in v grafične elemente (torej v polje vizualne umetnosti), in v polje izven klasičnih zahodnih glasbenih idiomov, v polje improvizacije skozi disktinkivno izkušnjo tedaj porarajoče estetike svobodno improvizirane glasbe, ki jo je kot inštrumentalist izkušal kot član zgodovinskega britanskega ansambla AMM. 193 strani dela predstavlja intenzivno razpravo na obrobjih improvizacije, interpretacije in realizacije, predstavlja razpravo med delom in izvajalci. Ta razprava je navidezno odprta v izvajalski in interpretativni svobodi, a hkrati izvajalca nase veže preko zvestobe in odgovornosti do pričujoče materije. Odgovornosti, ki se prenese v odločanje izvajalcev pri pristopu in izvedbi dela. In to je neka vez in svoboda hkrati, svoboda, ki jo je kasneje Cardew v svojem ustvarjanju nadgrajeval in vpeljal tudi v polje političnega aktivizma. S svojo notranjo logiko vzpostavi vez med delom in izvajalcem, in ta vez je hkrati temeljni element zvočnosti samega dela. Zato Treatise lahko prehaja polja institucionaliziranih glasbenih izrazov nove muzike in se vpenja v druge zvočne izraze in tokove, in tako ohranja svojo aktualnost, drznost in enigmatičnost. V to polje se umešča tudi izvajanje štirih strani 46/3/84/115 tolkalista Jake Bergerja. Berger se je z Treatise prvič srečal l. 2009 na delavnici zvestega prenašalca njene dediščine, kitarista Keitha Rowea. Treatise je odprl razpravo na ravni ustvarjalnega izraza in odprl pot do raziskovanj novih zvočnih zmožnosti na ravni glasbila in izvajalskih možnosti in prostopov k Treatise. Šest let kasneje je pred nami plošča, ki uteleša vse bistvo, ki pritajeno šumi iz strani Treatise, vso historično dediščino, zbrano na straneh in v zvenu preteklih izvedb, aktualizirano preko skrajno predanega in fokusiranega pristopa, ki zahteva redukcijski pristop k tolkalom, a odpira njihov zvenski in ritmični potencial, dosežen z globoko raziskovalnim pristopom.

 

https://brgstime.bandcamp.com/album/brgs-46-3-84-115

 

http://www.sigic.si/odzven/diy-napad-na-zagonetni-artefakt-avantgarde-20-stoletja

 

 

FB dogodek: https://www.facebook.com/events/880059662115493/